Michael Schumacher - Ens abandona el més gran
El més gran ens deixa, millor dit ho farà d'aquí 3 curses. I ho intentarà fer-ho de la millor manera possible, guanyant el seu 8è Mundial de F1. Després de tenir el Mundial gairebé perdut, ha aconseguit neutralitzar una àmplia renda de punts que li duia Fernando Alonso. Els circuits de Xangai, Suzuka i Interlagos dictaran sentència.
Schumacher ha estat i serà sens dubte el millor pilot de la història de la F1, per molts motius. És el 2n pilot que ha corregut més Grans Premis (247) i té una sèrie de rècords inigualables (nº vegades campió del món, victòries, pole-positions, voltes ràpides,etc...). La seva figura no exempte de polèmiques i d'algun episodi fosc (com la de tots els grans de la història de la F1: Senna, Prost,...), és la més gran de la història de la F1 només eclipsat per Ayrton Senna (figura que arran de la seva tràgica mort s'ha mitificat potser en excés). El "Kaiser" ha dominat amb mà de ferro la F1 moderna, aconsseguint ni més ni menys que 7 campionats del món. Apart dels números, va aconseguir ressuscitar la Scuderia Ferrari, que feia més de 15 anys que no guanyava ni un sol Gran Premi abans de la seva arribada. Amb l'arribada de Schumi, Ferrari va aconseguir retornar a on es mereixia per història i glamour, a on els seus tifossi mereixien veure-la.
LA HISTÒRIA DEL GRAN CAMPIÓ:
Michael Schumacher va debutar a la F1 l'any 1991 amb l'escuderia Jordan-Ford, però a meitats de temporada va canviar d'equip per anar a Benetton-Ford. L'any següent 1992, Schumi va guanyar el seu primer GP a Spa-Francorchamps. Era l'inici del mite, ja que la següent temporada també a Benetton-Ford (de la mà de Flavio Briatore i del català Joan Viladelprat) aconseguia guanyar el seu 1º Campionat del Món, aconseguint guanyar 8 Gran Premis. A la temporada 1995 tornaria a repetir Mundial, tot i que la seva escuderia Benetton va tenir que adaptar-se al nou motor Renault, aconseguint 9 victòries igualant el rècord que tenia Nigel Mansell de ser el campió del món amb més victòries en una temporada i establint el rècord de ser el bicampió del món més jove (26 anys).
Després del 2 Mundials aconseguits amb Benetton, Michael decideix canviar d'aires i firma per Ferrari un contracte d'infart. Va ser una decissió criticada, però un repte molt difícil, intentar reflotar Ferrari, la escuderia més mítica i històrica de la F1 però sumida en una profunda crisi i inmersa en una travessia del desert amb més de 15 anys sense guanyar cap GP. Poc a poc Schumacher va reflotant Ferrari i a la seva 1ª temporada (1996) aconsegueix guanyar 3 Grans Premis. La temporada següent (1997) Schumi dona el salt de qualitat i després de guanyar 5 GP's, arriba a jugar-se el Mundial a l'última cursa (GP d'Europa al circuit de Jerez) amb el canadenc Jacques Villeneuve (Williams-Renault), que acabaria guanyant el canadenc després d'un polèmic incident en que Schumacher i Villeneuve van xocar. La FIA va decidir que l'incident havia estat provocat per Schumacher i li va desposseir de tots els punts que havia aconseguit durant el Campionat. Una decissió no del tot justa que va deixar molt tocat al "Kaiser".
L'any 1998 Schumacher intenta guanyar el seu primer Mundial amb Ferrari i més després del cop de l'any anterior, però acaba 2º després del finés Mikka Hakkinen (McLaren) aconseguint la gens despreciable xifra de 6 victòries. Schumacher va sucumbir davant "les fletxes de plata" McLaren pilotades per Hakkinen i Coulthard, cotxes que van ser molt superior als Ferrari en aquella temporada.
La temporada 1999 semblava que tenia que ser de la veritat, però quan tenia el Mundial bastant encarrilat, un fort accident al final de la recta de sortida del GP de la Gran Bretanya a Silverstone li va provocar un fractura de peroné i li va fer perdre 6 GP que li van suposar la pèrdua del Mundial, que guanyava de forma consecutiva Mikka Hakkinen. Schumacher tot i això va aconseguir 2 victòries en aquella temporada.
L'any 2000 per fí es va trencar el malefici i guanya el seu 1r Mundial amb Ferrari i el seu 3r particular. Per fí, després de 21 anys Ferrari torna a guanyar un Mundial de Pilots. Schumacher domina amb mà de ferro el Campionat, aconseguint 9 victòries (igualant el seu propi rècord del 1995) i bat el rècord de ser el Campió del Món amb més punts assolits: 108. Començava l'època daurada de Schumacher i Ferrari (2000-2004): 5 Campionats del Món consecutius.
El 2001 no deixa de ser menys espectacular, de nou Campió del Món i batent rècords. Iguala per 3r cop la fita de guanyar 9 GP's en una temporada, bat el rècord de punts aconseguits (128) i supera a Alain Prost en número de GP's guanyats (57).
El 2002 és el millor any de Schumacher amb Ferrari i el seu particular. Rècord darrere rècord, converteix el Campionat en un passeig militar. Iguala al mític Juan Manuel Fangio en aconseguir 5 Campionats del Món, i bat els rècords d'aconseguir el Mundial 5 GP's abans d'acabar la temporada, 22 GP's consecutius acabant en els punts, bat el seu propi rècord de victòries en una temporada i el pulveritza guanyant 11 Gran Premis!, i destrossa també el seu rècord de punts en una temporada (144). També aconsegueix acabar tots els 17 Grans Premis de la temporada en el podi!.
El 2003 torna a repetir Mundial (4 consecutius) i bat el rècord de Fangio en aconseguir ser el pilot amb més Campionats del Món: 6. Guanya 6 GP's i li costa guanyar el Campionat en comparació amb els 3 anteriors, guanyant el Mundial a l'últim GP del Mundial davant Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes) al Japó.
L'any 2004 Schumacher aconsegueix el seu 5è Mundial consecutiu i el seu 7è Mundial de la seva carrera esportiva. De nou torna a dominar el Mundial amb mà de ferro i torna a batre tots els seus rècords. Aconsegueix guanyar 13 de les 18 curses del Mundial, i batre el seu propi rècord de punts en una temporada (148). D'aquesta manera tant espectacular, acaba un cicle gloriòs de 5 temporades del binomi Schumacher-Ferrari, el més exitòs de la història de la Fòrmula 1.
L'any 2005 va ser un desastre en tots els sentits. Ferrari es va adormir en els llaurers i desconcertada pels canvis en els sistemes de calificació i de pneumàtics, no va donar el nivell en cap moment de la temporada. Schumacher roça el ridícul en alguns Gran Premis en que va tenir que lluitar amb els pitjors cotxes de la graella. Hi ha una crisi interna a Ferrari i Schumacher demana responsabilitats a Jean Todt i Ross Brown. Al final, Michael acaba ressignant-se a passar pàgina i pensar en una nova temporada en que debutarien els nous motors V8, i Ferrari tira la tovallola per preparar un cotxe guanyador per la següent temporada. Finalment, Schumacher acaba com a 3º del Mundial guanyat per Fernando Alonso (Renault) i aconsegueix 1 victòria al polèmic GP d'Estats Units a Indianàpolis.
En aquesta actual temporada 2006 Schumacher arriba a només 2 punts de Fernando Alonso a 3 Gran Premis per acabar el Mundial. Aquesta temporada 2006 ha estat la del nou resorgiment de Ferrari, que torna a ser un monoplaça competitiu. El "Kaiser" ha aconseguit de moment la victòria en 6 Gran Premis.
ELS RÈCORDS DE SCHUMACHER:
- Pilot amb més Campionats del Món: 7.
- Pilot amb més victòries de Gran Premi: 90.
- Pilot amb més pole-position: 68.
- 2n pilot amb més participacions en Grans Premis: 248.
- Pilot amb més victòries en un Mundial: 13.
- Únic pilot capaç d'acabar totes les curses d'un Mundial en el podi.
- Pilot Campió del Món amb més punts aconseguits: 148 punts.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Com aficionat i admirador de Schumacher, només em queda donar-li les gràcies per les grans tardes que ens has donat, les emocions que ens has provocat, i que tingui la seguretat de que mai ningú podrà igualar-lo.
Trobarem a faltar el teu somriure característic, el teu saltet quan puges al més dalt del podi i el teu caràcter de guanyador inigualable.
Adéu al pilot més gran de tota la història de la Fòrmula 1 i a un dels 5 millors esportistes de tots els temps. Encara que molts et volen mal i et volen treure mèrits (incultes esportius abduits per Tele5), pots estar segur de que cap pilot de nova volada t'arribarà a la sola de les sabates.
Moltes gràcies per tot, i a disfrutar del descans que t'has guanyat!!!
Schumi Weltmeister!!!
Schumacher ha estat i serà sens dubte el millor pilot de la història de la F1, per molts motius. És el 2n pilot que ha corregut més Grans Premis (247) i té una sèrie de rècords inigualables (nº vegades campió del món, victòries, pole-positions, voltes ràpides,etc...). La seva figura no exempte de polèmiques i d'algun episodi fosc (com la de tots els grans de la història de la F1: Senna, Prost,...), és la més gran de la història de la F1 només eclipsat per Ayrton Senna (figura que arran de la seva tràgica mort s'ha mitificat potser en excés). El "Kaiser" ha dominat amb mà de ferro la F1 moderna, aconsseguint ni més ni menys que 7 campionats del món. Apart dels números, va aconseguir ressuscitar la Scuderia Ferrari, que feia més de 15 anys que no guanyava ni un sol Gran Premi abans de la seva arribada. Amb l'arribada de Schumi, Ferrari va aconseguir retornar a on es mereixia per història i glamour, a on els seus tifossi mereixien veure-la.
LA HISTÒRIA DEL GRAN CAMPIÓ:
Michael Schumacher va debutar a la F1 l'any 1991 amb l'escuderia Jordan-Ford, però a meitats de temporada va canviar d'equip per anar a Benetton-Ford. L'any següent 1992, Schumi va guanyar el seu primer GP a Spa-Francorchamps. Era l'inici del mite, ja que la següent temporada també a Benetton-Ford (de la mà de Flavio Briatore i del català Joan Viladelprat) aconseguia guanyar el seu 1º Campionat del Món, aconseguint guanyar 8 Gran Premis. A la temporada 1995 tornaria a repetir Mundial, tot i que la seva escuderia Benetton va tenir que adaptar-se al nou motor Renault, aconseguint 9 victòries igualant el rècord que tenia Nigel Mansell de ser el campió del món amb més victòries en una temporada i establint el rècord de ser el bicampió del món més jove (26 anys).
Després del 2 Mundials aconseguits amb Benetton, Michael decideix canviar d'aires i firma per Ferrari un contracte d'infart. Va ser una decissió criticada, però un repte molt difícil, intentar reflotar Ferrari, la escuderia més mítica i històrica de la F1 però sumida en una profunda crisi i inmersa en una travessia del desert amb més de 15 anys sense guanyar cap GP. Poc a poc Schumacher va reflotant Ferrari i a la seva 1ª temporada (1996) aconsegueix guanyar 3 Grans Premis. La temporada següent (1997) Schumi dona el salt de qualitat i després de guanyar 5 GP's, arriba a jugar-se el Mundial a l'última cursa (GP d'Europa al circuit de Jerez) amb el canadenc Jacques Villeneuve (Williams-Renault), que acabaria guanyant el canadenc després d'un polèmic incident en que Schumacher i Villeneuve van xocar. La FIA va decidir que l'incident havia estat provocat per Schumacher i li va desposseir de tots els punts que havia aconseguit durant el Campionat. Una decissió no del tot justa que va deixar molt tocat al "Kaiser".
L'any 1998 Schumacher intenta guanyar el seu primer Mundial amb Ferrari i més després del cop de l'any anterior, però acaba 2º després del finés Mikka Hakkinen (McLaren) aconseguint la gens despreciable xifra de 6 victòries. Schumacher va sucumbir davant "les fletxes de plata" McLaren pilotades per Hakkinen i Coulthard, cotxes que van ser molt superior als Ferrari en aquella temporada.
La temporada 1999 semblava que tenia que ser de la veritat, però quan tenia el Mundial bastant encarrilat, un fort accident al final de la recta de sortida del GP de la Gran Bretanya a Silverstone li va provocar un fractura de peroné i li va fer perdre 6 GP que li van suposar la pèrdua del Mundial, que guanyava de forma consecutiva Mikka Hakkinen. Schumacher tot i això va aconseguir 2 victòries en aquella temporada.
L'any 2000 per fí es va trencar el malefici i guanya el seu 1r Mundial amb Ferrari i el seu 3r particular. Per fí, després de 21 anys Ferrari torna a guanyar un Mundial de Pilots. Schumacher domina amb mà de ferro el Campionat, aconseguint 9 victòries (igualant el seu propi rècord del 1995) i bat el rècord de ser el Campió del Món amb més punts assolits: 108. Començava l'època daurada de Schumacher i Ferrari (2000-2004): 5 Campionats del Món consecutius.
El 2001 no deixa de ser menys espectacular, de nou Campió del Món i batent rècords. Iguala per 3r cop la fita de guanyar 9 GP's en una temporada, bat el rècord de punts aconseguits (128) i supera a Alain Prost en número de GP's guanyats (57).
El 2002 és el millor any de Schumacher amb Ferrari i el seu particular. Rècord darrere rècord, converteix el Campionat en un passeig militar. Iguala al mític Juan Manuel Fangio en aconseguir 5 Campionats del Món, i bat els rècords d'aconseguir el Mundial 5 GP's abans d'acabar la temporada, 22 GP's consecutius acabant en els punts, bat el seu propi rècord de victòries en una temporada i el pulveritza guanyant 11 Gran Premis!, i destrossa també el seu rècord de punts en una temporada (144). També aconsegueix acabar tots els 17 Grans Premis de la temporada en el podi!.
El 2003 torna a repetir Mundial (4 consecutius) i bat el rècord de Fangio en aconseguir ser el pilot amb més Campionats del Món: 6. Guanya 6 GP's i li costa guanyar el Campionat en comparació amb els 3 anteriors, guanyant el Mundial a l'últim GP del Mundial davant Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes) al Japó.
L'any 2004 Schumacher aconsegueix el seu 5è Mundial consecutiu i el seu 7è Mundial de la seva carrera esportiva. De nou torna a dominar el Mundial amb mà de ferro i torna a batre tots els seus rècords. Aconsegueix guanyar 13 de les 18 curses del Mundial, i batre el seu propi rècord de punts en una temporada (148). D'aquesta manera tant espectacular, acaba un cicle gloriòs de 5 temporades del binomi Schumacher-Ferrari, el més exitòs de la història de la Fòrmula 1.
L'any 2005 va ser un desastre en tots els sentits. Ferrari es va adormir en els llaurers i desconcertada pels canvis en els sistemes de calificació i de pneumàtics, no va donar el nivell en cap moment de la temporada. Schumacher roça el ridícul en alguns Gran Premis en que va tenir que lluitar amb els pitjors cotxes de la graella. Hi ha una crisi interna a Ferrari i Schumacher demana responsabilitats a Jean Todt i Ross Brown. Al final, Michael acaba ressignant-se a passar pàgina i pensar en una nova temporada en que debutarien els nous motors V8, i Ferrari tira la tovallola per preparar un cotxe guanyador per la següent temporada. Finalment, Schumacher acaba com a 3º del Mundial guanyat per Fernando Alonso (Renault) i aconsegueix 1 victòria al polèmic GP d'Estats Units a Indianàpolis.
En aquesta actual temporada 2006 Schumacher arriba a només 2 punts de Fernando Alonso a 3 Gran Premis per acabar el Mundial. Aquesta temporada 2006 ha estat la del nou resorgiment de Ferrari, que torna a ser un monoplaça competitiu. El "Kaiser" ha aconseguit de moment la victòria en 6 Gran Premis.
ELS RÈCORDS DE SCHUMACHER:
- Pilot amb més Campionats del Món: 7.
- Pilot amb més victòries de Gran Premi: 90.
- Pilot amb més pole-position: 68.
- 2n pilot amb més participacions en Grans Premis: 248.
- Pilot amb més victòries en un Mundial: 13.
- Únic pilot capaç d'acabar totes les curses d'un Mundial en el podi.
- Pilot Campió del Món amb més punts aconseguits: 148 punts.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Com aficionat i admirador de Schumacher, només em queda donar-li les gràcies per les grans tardes que ens has donat, les emocions que ens has provocat, i que tingui la seguretat de que mai ningú podrà igualar-lo.
Trobarem a faltar el teu somriure característic, el teu saltet quan puges al més dalt del podi i el teu caràcter de guanyador inigualable.
Adéu al pilot més gran de tota la història de la Fòrmula 1 i a un dels 5 millors esportistes de tots els temps. Encara que molts et volen mal i et volen treure mèrits (incultes esportius abduits per Tele5), pots estar segur de que cap pilot de nova volada t'arribarà a la sola de les sabates.
Moltes gràcies per tot, i a disfrutar del descans que t'has guanyat!!!
Schumi Weltmeister!!!
3 Comments:
Visca el Kaiser!! es una gran perdua pel mon de la Formula 1, i és trist que el seu "relleu" sigui algú com el Fernando Alonso... esperem que li duri poc
forza alonso
Alonso si q es mas grande q este pimpim!!!
Forza Alonso
Publicar un comentario
<< Home